İNSANLIĞA DÖNÜŞ

Yaklaşık 10 dakika sonra ST.50'nin şeffaf çipine YZ.ID.10’dan bir mesaj geldi: ‘’Eşiniz TS.05 arıyor. Bağlanmamı ister misiniz?’’

ST.50 göz temasıyla yanıtını ‘Evet’ten yana kullandı.

TS.05: ‘’ Az önce birkaç kutu kapsül getirdiler eve, neler oluyor canım?’’

ST.50: ‘’Sana üzülmeyesin diye hastalığımı söylemedim. Yapay zekâ asistanımı güncel tutmam işe yaradı. Mesane kanseri olduğumu erken teşhis etti ve bana doktor DR.KL.7’den randevu aldı. Sonra Frekans yatağında yaklaşık yarım saat frekans tedavisi gördüm, şimdi iyiyim. Doktor besin listesi verdi, eve gelenler onlar olmalı.’’

TS.05: ‘’Evet bunlar sağlıklı bitkisel kapsüller. Bunları yaklaşık 3 ay kullandığında hastalığının tekrarlama riski olmuyor.’’

ST.50: ‘’ Hayatım, görüyorum ki yeni bilgiler öğrenmiş gibisin. Bilgi frekans odalarına mı gittin yine?’’

TS.05: ‘’ Senden de hiçbir şey kaçmıyor hayatım. Üç güne kadar benim yapay zekâ kişisel asistanımın güncellemesinin yapılması gerekiyor. Sende fazla TL.800 ödeme (‘’ödeme’’ yapay zekâ para birimi) var mı?’’

ST.50: ‘’Ne! TL.800 ödeme mi? Aklını mı kaçırdın sen! Bu kadar ödemeyi ben nerede bulayım şimdi. Fiyatlara da ne kadar çabuk güncelleme geliyor. ‘’

TS.05: ‘’ Aklımı kaçırmadım canım, her şeyin fiyatına güncelleme geliyor. Doğal olarak bir dünyamız bir de biz insanlar kaldık. Hayvanlar yok oldu. Bitkiler de yapay ortamlarda yetiştiriliyor. Biz de yapay zekânın esiri olduk her şeye o karar veriyor ve sana sonucunu söylüyor sadece. İrademiz çoktan elimizden alınmış vaziyette. O doktora gitmesen yapay zekâ kanunun 44. Maddesi (Sağlık sorunları olan insanlar mutlaka tedavi ettirilir.) gereğince PL.YZ.ID.44 yapay zekâ kodlu polis robotlar seni zorla götürür hastaneye. Yapay zekâ asistanının senden onay alması kanun gereği usulen, bunu bilmen lazım.

ST.50: ‘’Biliyorum hayatım, yapay zekâ asistanını güncellemen için YZ.ID.10 borç alabileceğim bankomatları araştıracak birazdan. Sana sonuçları bildiririm.’’

ST.50 Telefonunu kapattıktan sonra şeffaf çipe yüklediği, çocukluk ve gençlik fotoğraflarına hasret dolu gözlerle baktı. Annesi, babası, kardeşleri ve kedisi Şanslı geldi aklına. Yapay zekâyı kullanarak hayvanların yok edilmediği, pazardan sebze ve meyvesini aldığı, insanların duygularının henüz esir alınmadığı o güzel yıllara gitti. ST.50 üzüntülü ve öfkeliydi. Kendini adeta açık hava hapishanesinde hissediyordu. Bütün bunları düşünürken yapay zekâ asistanı YZ.ID.10’nun mesajıyla irkildi.

YZ.ID.10: ‘’ En yakınınızdaki bankomat 400 m. ileride. Uçan taksi çağırmamı ister misiniz?’’

ST.50 içten içe söylendi: ‘’Sanki başka seçeneğim var da seni adi yapay zekâ.’’

YZ.ID.10: ‘’ Her şey sizin iyiliğiniz için efendim.’’

ST.50 söylene söylene taksiye bindi. YZ.ID.10, taksiye TL.10 değerinde ödeme yaptıktan sonra taksiyi bankomata doğru uçurdu. YZ.ID.10:'' Bankomata gelmiş bulunuyoruz. Kapıyı açmamı ister misiniz?'' ST.50 başını (gergin bir ruh haliyle) ''evet'' dercesine salladı. Taksiden indikten sonra bankomatla göz teması kurarak, TL.800 değerindeki ödemenin şeffaf çipe yüklenmesini bekledi. 

Eve geldiğinde evin işlerini gören robotun kendini tanımadığını fark etti. İçten içe söylenerek: ‘’ Of! Karım yine bu robotu güncellemeyi unutmuş.’’ Karısını araması için YZ.ID.10’a talimat verdi.

TS.05: ‘’ Merhaba hayatım TL.800 değerindeki ödemeyi buldun mu?’’

ST.50: ‘’ Evet buldum, bu adi robot RB.3 beni içeri almıyor. RB.3’ün güncellemesi yeni yapılmamış mıydı?

TS.05: ‘’Evet hayatım ama artık güncellemeler ayda bir yapılıyorken ayda iki defa yapılmaya başlandı. Yapay zekâ meclis kararı bu şekilde.’’