İNSANLIĞA DÖNÜŞ
05.06.2063 Salı saat 15.00
YZ.ID.10’dan bir mesaj gelir: ‘’Eşiniz TS.05 arıyor. Bağlanmamı ister misiniz?’’
ST.50 vücut dilini ‘Evet’ten yana kullanır.
TS.05: ‘’ Az önce birkaç kutu kapsül getirdiler eve neler oluyor canım?’’
ST.50: ‘’Sana üzülmeyesin diye hastalığımı söylemedim. Yapay zekâ asistanımı güncel tutmam işe yaradı. Mesane kanseri olduğumu erken teşhis etti ve bana doktor DR.KL.7’den randevu aldı. Sonra Frekans yatağında yaklaşık yarım saat frekans tedavisi gördüm, şimdi iyiyim. Doktor besin listesi verdi, eve gelenler onlar olmalı.’’
TS.05: ‘’Evet bunlar sağlıklı bitkisel kapsüller. Bunları bir süre kullandığında hastalığının tekrarlama riski olmuyor.’’
ST.50: ‘’ Evet hayatım haklısın. Bakıyorum da yeni bilgiler öğrenmiş gibisin. Bilgi frekans odalarına mı gittin yine?’’
TS.05: ‘’ Senden de hiçbir şey kaçmıyor hayatım. Üç gün sonra benim yapay zekâ kişisel asistanımın güncellemesinin yapılması gerekiyor. Sende fazla TL.800 ödeme (‘’ödeme’’ yapay zekâ para birimi) var mı?’’
ST.50: ‘’Ne! TL.800 ödeme mi? Aklını mı kaçırdın sen! Bu kadar ödemeyi ben nerede bulayım şimdi. Fiyatlara da ne kadar çabuk güncelleme geliyor. ’’
TS.05: ‘’ Aklımı kaçırmadım canım, her şeyin fiyatına güncelleme geliyor. Doğal olarak bir dünyamız bir de biz insanlar kaldık. Hayvanlar yok oldu. Bitkiler de yapay ortamlarda yetiştiriliyor. Biz de yapay zekânın esiri olduk her şeye o karar veriyor ve sana sonucunu söylüyor sadece. İrademiz çoktan elimizden alınmış vaziyette. O doktora gitmesen yapay zekâ kanunun 44. Maddesi (Sağlık sorunları olan insanlar mutlaka tedavi ettirilir.) gereğince YZ.PL.44 yapay zekâ kodlu polis robotlar seni zorla götürür hastaneye. Yapay zekâ asistanının senden onay alması kanun gereği usulen, bunu bilmen lazım.
ST.50: ‘’Biliyorum hayatım, yapay zekâ asistanını güncellemen için YZ.ID.10 borç alabileceğim bankomatları araştıracak birazdan. Sana sonuçları bildiririm.’’
ST.50 Telefonunu kapattıktan sonra gözüne şeffaf çipi yerleştirdi ve iç geçirerek 19.11.2023 tarihli ailesine ait fotoğraflara baktı. Çocukluğu, gençliği ve sevimli kedisi Şanslı geldi aklına. Yapay zekâyı kullanarak hayvanların yok edilmediği, pazardan sebze ve meyvesini aldığı, insanların duygularının henüz esir alınmadığı yıllara gitti. ST.50 üzüntülü ve öfkeliydi. Kendini adeta açık hava hapishanesinde hissediyordu. Bütün bunları düşünürken yapay zekâ asistanı YZ.ID.10’nun mesajıyla irkildi.
YZ.ID.10: ‘’ En yakınınızdaki bankomat 400 m. ileride. Uçan taksi çağırmamı ister misiniz?’’
ST.50 içten içe söylendi: ‘’Sanki başka seçeneğim var da seni adi yapay zekâ.’’
YZ.ID.10: ‘’ Her şey sizin iyiliğiniz için efendim.’’
ST.50 söylene söylene taksiye bindi.
Taksi bankomatın önünde durdu ve otomatın kendisi için hazırladığı TL.800 değerindeki ödemeyi alarak evin yolunu tuttu.
Eve geldiğinde evin işlerini gören robotun kendini tanımadığını fark etti. İçten içe söylenerek: ‘’ Of! Karım yine bu robotu güncellemeyi unutmuş.’’ Karısını araması için YZ.ID.10’a talimat verdi.
TS.05: ‘’ Merhaba hayatım TL.800 değerindeki ödemeyi buldun mu?’’
ST.50: ‘’ Evet buldum, bu adi robot RB.3 beni içeri almıyor. RB.3’ün güncellemesi yeni yapılmamış mıydı?
TS.05: ‘’Evet hayatım ama artık güncellemeler ayda bir yapılıyorken ayda iki defa yapılmaya başlandı. Yapay zekâ meclis kararı bu şekilde.’’