Dünya'nın Gerçek Yüzü

Batık Maliyet durumu ilişkilerde de söz konusu olabilir. Örneğin ilişkisinde senelerini vermiş ama mutsuzlukları devam eden çiftler bu kadar zaman verilmiş emeğin hatırına çıkmaz sokağa dönmüş bu ilişkide kalmaya devam edebilirler.

En az zihinsel çaba diye bir unsurdan bahsediyor kitap. Bunun anlamı, beynimiz az düşünmeyi çok düşünmeye tercih eder. Bunun sebebi dikkatimizin sınırlı olması değil, bir takım bilgiler üzerine detarylı düşünmek istememizdir. Yaşadığımız hız döneminde bunun normal olduğunu düşünüyorum.

En az zihinsel çaba, bir nevi arabayı otomatik viteste kullanmaya benzetiliyor. Örneğin Google’da bir arama yapıyoruz, genelde birinci sayfada kalır ve aradığımız şeyin o sayfada olacağına inandığımızdan diğer sayfalara geçmeyi nadiren yaparız. Hız ve kolaylık, kesinliğin önünde gözküyor.

Tüketici dünyası, satın alma kararlarımızı oldukça kolay ve düşünmeye fırsat bırakmayacak şekilde ortamı hazırlarlar. Bunu en kolay web’de görebiliriz. Örenğin anadili İngilizce olan insanlar sayfayı F şeklinde tarar.  Ortadoğu ülkelerinde Arapça konuşulan ülkelerde ise yazılar sağdan sola okunduğu için sayfa tasarımı soldan sağa giden ters F şeklindedir. Okumaktan üşenip alışverişten vazgeçmeyelim diye yazı yerine ikonlar görürüz. Alışveriş seperi yazısı yerine bunun görselini görmeyi yadırgamayız mesela. E-ticaret siteleri alışverişi yapmamız ve tamamlamamız için bize en kolay yolu sunarlar. Peki ya bir ürünü iade etmek istediğimizde? Bunun için kimi zaman iade politikasını aramaktan gözlerimiz şeş beş olabilir.

Bir sonraki bölüme geçmemiz için bizlerin zahmet etmemesi için bir parmak hareketiyle sonraki bölüme geçmemizi sağlayan Netflix ve diğer platformlara kızmak ne mümkün?